Ce este „ELEVATOR CONVIVIAL”?

Proiect cofinanțat din Fondul Social European+ , prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021 – 2027

contract de finanțare PIDS/83/PIDS_P3/OP4/ESO4.1/PIDS_A12/312185

Prioritatea de investiții P03 Protejarea dreptului la demnitate socială

Obiectiv specific ESO4.1_Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale

implementat de către Fundația Serviciilor Sociale Bethany

Ce oferă proiectul?

135

participanți la cursuri de Manager întreprindere sociala 

cel puțin

35

Intreprinderi sociale selectate și finanțate in mediul rural din regiunile Vest si NordVest

~60.000 Eur


finanțare pentru fiecare intreprindere sociala

Cursuri de Manager întreprindere socială, pentru 135 membri ai grupului țintă, cu durata de 180 ore în sală de curs. (septembrie 2024 aprilie 2025 )

Componenta practică a cursului se va concentra pe instruire în vederea elaborării și susținerii planului de afaceri

Cursuri de planificare comunitara, pentru 135 membri ai grupului țintă, cu durata de 20-30 ore în sală de curs. (septembrie 2024 aprilie 2025 )

Etapa I

  • Înscrierea în grupul țintă al proiectului (august 2024 – februarie 2025 sau până la atingerea numărului de persoane asumat prin proiect respectiv 135 persoane)
  • Înscrierea în proiect se efectuează în calitate de persoană fizică, întreprinderea socială urmând a fi înființată după finalizarea procesului de evaluare și selecție.
  • Cum? Accesând startimpact.ro sau la sediile din Timisoara sau Oradea la adresele disponibile pe site. Înscrierea în proiect (candidatura) constă în completarea unei cereri/chestionar si parcurgerea unui proces de selecție ulterioară

Se pot înscrie în proiect persoane:

  • care doresc să înființeze o întreprindere socială în mediul rural
  • cu vârsta de minim 18 ani
  • cu domiciliu în mediul rural din regiunile Vest sau NordVest ( județele AR, CS, HD, TM, BH, SJ, SM, MM, BN, CJ)

Dintre solicitanții care se înscriu în proiect vor fi selectați în grupul țintă cei care îndeplinesc condițiile de eligibilitate conform Metodologiei de recrutare și selecție grup țintă.

Calendarul cursurilor se va stabili în funcție de opțiunile exprimate de candidați prin formularul de înscriere în proiect și de planificarea activităților și resursele disponibile ale Fundației.

Cursurile se vor desfășura în locații cu toate facilitățile incluse (cazare, masă, transport), în 2 sesiuni a cate 10 zile sau 3 sesiuni a cate 7 zile

Oportunitatea persoanelor care vor finaliza cursurile de formare în cadrul proiectului de a obține o finanțare pentru demararea unei intreprinderi sociale  în valoare de ~60000 euro.

Cel puțin 35 de planuri de afaceri vor fi selectate în această etapă de către un juriu și vor beneficia de ajutor de minimis acordat pentru punerea acestora în aplicare  (mai 2025 – iunie 2025 )

La selecția planurilor de afaceri pot participa persoanele care au finalizat cursurile în cadrul proiectului (participarea la selecție nu este obligatorie )

 

Ajutor de minimis de până la 60.000 euro – minimum 4 locuri de muncă create;

 

Obligațiile intreprinderilor care vor obține finanțare

  • Sediul și punctul de lucru în mediul rural din Regiunile Vest sau NordVest 
  • Crearea unui număr de locuri de muncă asumat prin proiect
  • Menținerea acestora pe o perioadă de minim 7 luni dupa finalizarea implementarii 

Modalitatea de finanțare

  • Tranșa I50% avans
  • Tranșa II și/sau III – după depunerea rapoartelor de progres

 

Cheltuieli eligibile pentru firmele înființate

  • Cheltuieli cu salariile personalului nou-angajat
  • Cheltuieli cu deplasarea personalului întreprinderilor nou-înfiinţate
  • Cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care beneficiarul ajutorului de minimis nu are expertiza necesară
  • Cheltuieli cu achiziția de active fixe corporale (altele decât terenuri și imobile), obiecte de inventar, materii prime și materiale, inclusiv materiale consumabile, alte cheltuieli pentru investiţii necesare funcţionării întreprinderilor
  • Cheltuieli cu închirierea de sedii (inclusiv depozite), spații pentru desfășurarea diverselor activițăți ale întreprinderii, echipamente, vehicule, diverse bunuri
  • Cheltuieli de leasing fără achiziție (leasing operațional) aferente funcţionării întreprinderilor (rate de leasing operațional plătite de întreprindere pentru: echipamente, vehicule, diverse bunuri mobile și imobile)
  • Utilităţi aferente funcţionării întreprinderilor
  • Servicii de administrare a clădirilor aferente funcţionării întreprinderilor
  • Servicii de întreţinere şi reparare de echipamente şi mijloace de transport aferente funcţionării întreprinderilor
  • Arhivare de documente aferente funcţionării întreprinderilor
  • Amortizare de active aferente funcţionării întreprinderilor
  • Cheltuieli financiare şi juridice (notariale) aferente funcţionării întreprinderilor
  • Conectare la reţele informatice aferente funcţionării întreprinderilor
  • Cheltuieli de informare şi publicitate aferente funcţionării întreprinderilor
  • Prelucrare de date, întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice, achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic, concesiuni, brevete licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare

Vă mulțumim!

Help-Desk